dinsdag 7 september 2010

Niet zo slim van "Slimpie" Deel II

"Hé, deze heb ik eerder gezien" dacht ik afgelopen week toen ik een envelop opende met weer een persbericht van "Slimpie". Nu geen "slim" kinderijsje (zie mijn blogbericht van 21 juli), maar lekkere en gezonde limonadesiroop voor kinderen. Ik lees verder met een kritische blik... Dat is mooi, ook dit product is voorzien van het "ik kies bewust"-logo van het voedingscentrum. (Even voor de duidelijkheid: het “ik kies bewust”-logo is niet van het voedingscentrum....) Er staat nog meer: de "gezonde" limonadesiroop is er in wel zes verschillende smaken en heel bijzonder is de mengverhouding 1:11, waarmee maar liefst 35 glazen limonade per fles te maken zijn... en dat voor maar € 0,06 per glas! Want, zo meldt het bericht "de meeste kinderen doe je natuurlijk geen groot plezier met een glas water..." Het is toch niet te geloven... en hoe "gezond" denkt "Slimpie" wel niet dat die overheerlijke limonade is? Nou, zo "gezond" dat het advies is om kinderen onder de vier jaar slechts "Slimpie" te geven na overleg met de (kinder)arts en/of diëtist...

Gelukkig ken ik een heleboel “rare” kinderen die niets liever doen dan de kraan leegdrinken of genieten van een heerlijk kopje thee: gezond, lekker en pas écht voordelig!